Over idonuts

idonuts laat zich kenmerken door een nuchtere kijk zoals op de snel opeenvolgende ontwikkelingen in de multimediale wereld. “Er is veel designeritis; gebakken lucht”. Ontwerper en eigenaar Frank van Veen legt dat uit … “Een goed ontwikkelde huisstijl kun je als Corporate Identity betitelen. En als ik een beeldmerk ontwikkel zijn we ook met Imagobranding bezig. Er kan een aanvulling zijn om iets te ondersteunen maar het kan niet zo zijn dat een gedegen basis bepaald gaat worden door trends.
Ik volg de volgende ‘trend’ dus echt wel, maar bied met idonuts keuze. Dingen moeten nut hebben; geen loze kreten voor hetzelfde. Wil je niet op Facebook zitten? Dan is het echt nog niet gedaan met je bedrijf. Er is naast de virtuele wereld nog een hele echte wereld die miljoenen jaren voor de komst van social media altijd al via via heeft gewerkt.
Er zijn teveel marketingtermen die Designeritis verkopen. En natuurlijk zijn er mensen die zich daar prettig bij voelen en dat op een bepaalde manier een beetje ‘nodig’ hebben. Maar je kunt het hoogstens duurder laten klinken voor hetzelfde … Voor mij dus liever geen vage titel als Art Director. Laat eerst maar eens zien wat je kan.

Het kan overigens best complex zijn om een opdracht van dit soort ‘ruis’ te ontdoen. Maar daar zit onze kracht. Dan ontstaat er namelijk iets essentieels. Iets authentiek. Wanneer je liefde en passie in je bedrijf of product stopt, komt dit in wat voor vorm er ook weer uit. Als het echt is, wordt dat opgepikt. Zo werkt het bij bij mij als voor een ander. Verkoop je troep, krijg je troep. Maar maak je met liefde en hard werken oprechte producten of zet iemand een mooi bedrijf neer sluiten we prima op elkaar aan. Waar men dan ook mee komt; het zit dan wel goed. De kunst om dit voor een klant te vertalen naar creatief en origineel maatwerk is voor mij het allermooiste wat er bestaat.”

Frank van Veen | idonuts
handtek


© 2017 idonuts

Over idonuts | Voorwaarden